سید شری٠جرجانی رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù„Ú©Ú¾ØªÛ’ Ûیں۔
اسم ذات ÙˆÛ Ø§Ø³Ù… مبارک ÛÛ’ جو تمام اسماءکو جامع ÛÛ’ØŒ Ú©ÛØ§ گیا ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù„Ù„Û ÛÛ’ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÛŒÛÛŒ اس ذات کا نام ÛÛ’ جو تمام ØµÙØ§Øª کمال سے موصو٠ÛÛ’ (المقصد الاسنیٰ، تالی٠امام غزالی ØªØØª الم اللّٰÛ)
امام Ù…ØÙ…د رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙØ±Ù…اتے Ûیں Ú©Û ØØ¶Ø±Øª امام ابو ØÙ†ÛŒÙÛ Ø±ØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù†Û’ ÙØ±Ù…ایا Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا اسم اعظم â€Ø§Ù„Ù„Û“ ÛÛ’ØŒ تم دیکھتے Ù†Ûیں ÛÙˆ Ú©Û â€Ø±ØÙ…Ù† “ رØÙ…ت سے مشتق ÛÛ’ اور â€Ø±Ø¨â€œ ربوبیت سے مشتق ÛÛ’ لیکن اسم â€Ø§Ù„Ù„Û“ کسی Ø´Û’ سے مشتق Ù†Ûیں ÛÛ’Û” (الدر النظیم ص: 33)
امام Ø·ØØ§ÙˆÛŒ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù†Û’ بھی اسی Ú©Ùˆ اسم اعظم قرار دیا ÛÛ’ اور اس Ú©ÛŒ دلیل ØØ¶Ø±Øª اسماء رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©ÛŒ ØØ¯ÛŒØ« بتائی ÛÛ’Û” (الدرص : 34)
امام ابن المبارک رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙØ±Ù…اتے Ûیں Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا اسم اعظم â€Ø§Ù„Ù„Û“ ÛÛ’ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ سب ناموں Ú©ÛŒ نسبت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ طر٠Ûوتی ÛÛ’(جیسے رØÙ…Ù† بھی Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ ناموں میں ایک نام ÛÛ’ رØÛŒÙ… بھی ØŒ مالک بھی، خالق بھی، رازق بھی ÙˆØºÛŒØ±Û ÙˆØºÛŒØ±Û Ø§ÙˆØ± Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ نسبت ان دیگر ناموں Ú©ÛŒ طر٠نÛیں ÛÙˆ سکتی جیسے Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ø±ØÙ…Ù† Ú©Û’ ناموں میں سے ایک نام ÛÛ’ Ù†Û Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ø±ØÛŒÙ… Ú©Û’ ناموں میں سے ایک نام ÛÛ’Û” اکثر مشائخ صوÙÛŒÛ Ùˆ عارÙین Ú©Û’ نزدیک بھی â€Ø§Ù„Ù„Û“ ÛÛŒ اسم اعظم ÛÛ’Û” (الدر النظیم ص: 34)
اللÛ
ایک قول ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û â€Ø§Ù„Ù„Û“ اسم اعظم ÛÛ’ØŒ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÛŒÛÛŒ Ø§Ø³Ù…Ø§Ø¡ØØ³Ù†ÛŒÙ° میں اصل ÛÛ’Û” Ù…ØØ¯Ø« ابن ابی ØØ§ØªÙ… رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù†Û’ اپنی ØªÙØ³ÛŒØ±â€ØªÙسیر القرآن العظیم“ میں اپنی سند سے ØØ¶Ø±Øª جابر بن عبد Ø§Ù„Ù„Û Ø±ØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø³Û’ نقل کیا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ ÙØ±Ù…ایا Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ اسم اعظم â€Ø§Ù„Ù„Û“ ÛÛ’ کیا تم Ù†Û’ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ÛŒÛ Ø§Ø±Ø´Ø§Ø¯ Ù†Ûیں سنا۔
â€Ú¾Ùوَا ﷲ٠الَّذÙÛŒ لٓا اÙلٰÛÙŽ اÙلَّا Ú¾ÙÙˆÙŽ عَالÙم٠الغَیب٠وَالشَّھَادَة٠ھÙÙˆÙŽ الرَّØÙ…ٰن٠الرَّØÙیمÙ۔“
â€ÙˆÛ ایسا معبود ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ سوا کوئی اور معبود (بننے Ú©Û’ لائق) Ù†Ûیں، ÙˆÛ Ø¬Ø§Ù†Ù†Û’ والا ÛÛ’ Ù¾ÙˆØ´ÛŒØ¯Û Ú†ÛŒØ²ÙˆÚº کا اور Ø¸Ø§ÛØ± چیزوں کا، ÙˆÛÛŒ بڑا Ù…ÛØ±Ø¨Ø§Ù† رØÙ… کرنے والا ÛÛ’Û”
â€Ø§Ù„Ù„Û“ Ú©Û’ اسم اعظم Ûونے Ú©ÛŒ دلیل:
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ارشاد ÛÛ’ â€ÙˆÙŽÙ„ÙلّٰÛ٠ا لَاسمَآئ٠الØÙسنٰی ÙَادعÙÙˆÛ٠بÙھَا“ (Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ Ø¨ÛØª اچھے اچھے نام Ûیںاس Ú©Ùˆ ان ناموں Ú©Û’ ساتھ Ù¾Ú©Ø§Ø±ÙˆÛ”â€œØ¹Ù„Ø§Ù…Û ÙÛØ±ÛŒ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙØ±Ù…اتے Ûیں Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اس آیت میں اپنے سب ناموں Ú©Û’ ساتھ دعا کرنے کا ØÚ©Ù… ÙØ±Ù…ایا۔ پھر ÙØ±Ù…ایا Ù‚Ùل٠ادعÙوا اﷲَ اَو٠ادعÙوا الرَّØÙ…Ù°Ù†ÙŽâ€Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ نام Ú©Û’ ساتھ پکارو یا رØÙ…Ù† Ú©Û’ نام Ú©Û’ ساتھ پکارو“ ÛŒÛØ§ Úº Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اپنے اسماءمیں سے سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ اپنے سب سے بڑے اسم â€Ø§Ù„Ù„Û“ Ú©Ùˆ ذکر کیا اور اپنی مخلوق Ú©Ùˆ ÛØ¯Ø§ÛŒØª Ú©ÛŒ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Ùˆ اس نام Ú©Û’ ساتھ پکارو ØŒ ÛŒÛ ÙˆÛ Ø§Ø³Ù… ÛÛ’ جس Ú©Ùˆ اپنی ذات کیلئے تجویز کیا اور سب Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù†Ø§Ù… رکھنے سے منع کر دیا۔ ÛŒÛÛŒ ÙˆÛ Ù†Ø§Ù… ÛÛ’ جس Ú©Û’ ساتھ مخلوقات اس Ú©Ùˆ یاد کرتی Ûیں ØŒ اور ØÙ‚وق Ø§ÛŒÙ…Ø§Ù†ÛŒÛ Ø§Ø³ سے متعلق Ûیں، اسی Ú©Ùˆ ÙØ±ÛŒØ§Ø¯ÛŒÙˆÚº کا ÙØ±ÛŒØ§Ø¯ رس، مظلومین کا ملجائ، خائÙین کا ماویٰ اور عابدین Ú©ÛŒ عبادت بنایا ÛÛ’Û” جو شخص بھی کسی مصیبت میں واقع ÛÙˆ تا ÛÛ’ یا کسی ابتلا ءسے خائ٠ÛÛ’ تو ÙˆÛ Ø³Ø¨ سے Ù¾ÛÙ„Û’ Ø§Ù„Ù„Û ÛÛŒ سے دعاکرتا ÛÛ’ØŒ Ù…Ú©Ù„Ùین پر دنیا میں ÛŒÛ Ø³Ø¨ سے Ù¾Ûلا Ù„ÙØ¸ ÛÛ’ جو ضروری قرار دیا گیا ÛÛ’ جب ÙˆÛ Ø±ØÙ… سے Ù†Ú©Ù„ کر دنیا میں قدم رکھتے Ûیں اور سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ú©Ø¨Ø± Ú©Û’ ساتھ اس Ú©Û’ کان میں آواز ڈالی جاتی ÛÛ’ اور جب رخصت Ûوتے Ûیں تو زبان پر Ú©Ù„Ù…Û Ø·ÛŒØ¨Û Ø¬Ø§Ø±ÛŒ Ûوتا ÛÛ’ لا Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ù„Ø§ Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اسی Ú©Û’ ساتھ مخلوقات اپنے کلام میں ذکر Ùˆ Ù…Ø°Ø§Ú©Ø±Û Ú©Ø±ØªÛ’ Ûیں۔ (الدرالنظیم ص: 34)
اسم Ø§Ø¹Ø¸Ù…â€ Ø§Ù„Ù„Û â€œ Ú©Ùˆ Ù¾Ú‘Ú¾Ù†Û’ کا طریقÛ:
ØØ¶Ø±Øª شیخ Ø§Ù„ØªÙØ³ÛŒØ± مولانا اØÙ…د علی لاÛوری رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ú©Û’ متعلق شیخ اØÙ…د عبد الرØÙ…Ù† ØµØ§ØØ¨ Ù†ÙˆØ´ÛØ±Û مد Ø¸Ù„Û Ø§Ù„Ø¹Ø§Ù„ÛŒ Ù†Û’ بتایا Ú©Û Ø¢Ù¾ بھی ÙØ±Ù…اتے تھے Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ اسم اعظم â€Ø§Ù„Ù„Û“ ÛÛ’ اس Ú©ÛŒ( Û) Ú©Ùˆ پیش Ú©Û’ ساتھ خوب زور دیکر ØªÙˆØ¬Û Ú©Û’ ساتھ ادا کیا جائے۔