غواص Ø¨ØØ± توØÛŒØ¯
ØªØØ±ÛŒØ±:Û” مخدوم رکن الدین
دنیا میں جس قدر خیر Ùˆ برکت نازل Ûوتی ÛÛ’ نیک لوگوں Ú©ÛŒ بدولت ÛÛ’ Ø¬ÛØ§Úº میں نیک لوگ Ûماری سعادت اور خوش بختی کا Ø°Ø±ÛŒØ¹Û Ø¨Ù†ØªÛ’ Ûیں۔
رب تعالیٰ Ú©ÛŒ طر٠سے اولیاء٠کرام اور مشائخ عظام Ûماری Ø§ØµÙ„Ø§Ø Ø§ÙˆØ± ÙÙ„Ø§Ø Ù¾Ø± مامور Ûیں۔ مردان خدا Ú©ÛŒ اپنی خودی جب Ù…ØÚ©Ù… ÛÙˆ جاتی ÛÛ’ تو ÙØ·Ø±Øª ان Ú©Ùˆ ØµÙØ§Øª Ú©Ø§Ù…Ù„Û Ø¹Ø·Ø§ کر دیتی ÛÛ’ اور اس Ø·Ø±Ø ØµÙˆÙÛŒ Ùˆ مومن Ú©ÛŒ ذات با ØµÙØ§Øª سے خلق مستÙیض Ûونے لگتی ÛÛ’ اور Ùیض پاتی ÛÛ’Û”
ÛŒÛ Ù…Ø±Ø¯Ø§Ù† ØÙ‚ ÛÙ… تک توØÛŒØ¯ Ù¾Ûنچانے کا اس Ø·Ø±Ø ÙˆØ³ÛŒÙ„Û Ø¨Ù†ØªÛ’ Ûیں جس Ø·Ø±Ø Ù¾Ú¾ÙˆÙ„ ÛÙ… تک خوشبو Ù¾Ûنچانے کا ÙˆØ³ÛŒÙ„Û Ø¨Ù† جاتا ÛÛ’Û”
Ø®ÙˆØ§Ø¬Û Ù…ØÙ…د یار رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ú¯Ù„Ø²Ø§Ø± Ù…ØÙ…دی صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ ایک ایسے پھول تھے جنÛÙˆÚº Ù†Û’ عشق رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ خوشبو Ú©Ùˆ اپنے اندر سمویا اور پھر عشق رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ اس خوشبو Ú©Ùˆ پورے سوز اور ساز Ú©Û’ ساتھ خلق میں تقسیم ÙØ±Ù…ایا۔
Ø®ÙˆØ§Ø¬Û Ù…ØÙ…د یار ÙØ±ÛŒØ¯ÛŒ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ØºÙˆØ§Øµ Ø¨ØØ± توØÛŒØ¯ تھے۔ اور Ø¹Ù„Ø§Ù…Û Ø§Ù‚Ø¨Ø§Ù„ Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ø ÛØ± Ù‚Ø·Ø±Û Ø¯Ø±ÛŒØ§ میں دریا Ú©ÛŒ Ú¯ÛØ±Ø§Ø¦ÛŒ Ú©Û’ قائل تھے۔ قطرے میں دریا Ú©ÛŒ ذات Ú©Ùˆ Ù¾Ûنچانتے اور Ú©ÛØªÛ’:Û”
Image
ÛÚ© ÛÚ© ÙˆÚ† ÛÛ’ ÛÚ© دا Ø¬Ù„ÙˆÛ ÛÚ© ڈیکھن مستانے
قسم قرآنے
Image
Ù…ØÙ…د یار رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø®Ø§Ù„Ù‚ اور مخلوق میں جدائی Ú©Û’ خیال Ú©Ùˆ قبول Ù†Ûیں کرتے Ø¨Ù„Ú©Û ÙˆØØ¯Øª الوجود Ú©Û’ مطابق ÛØ± صورت میں رب Ú©ÛŒ صورت Ú©Û’ قائل تھے۔ ان Ú©Û’ نزدیک رب کا Ù…ÙÛوم ÙˆÛ ÛÛ’ جو ØØ¶Ø±Øª Ø®ÙˆØ§Ø¬Û ØºÙ„Ø§Ù… ÙØ±ÛŒØ¯ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§ÙˆØ± شیخ اکبر Ù…ØÛŒ الدین ابن العربی رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù†Û’ بیان ÙØ±Ù…ایا۔
شیخ اکبر ÙØ±Ù…اتے Ûیں ÛŒÛ Ø¹Ø§Ù„Ù… ØÙ‚ تعالیٰ Ú©ÛŒ صورت ÛÛ’ رب Ú©ÛŒ ذات رب Ú©ÛŒ صورت Ù…Ù‚Ø¯Ø³Û Ø³Û’ جدا Ù†Ûیں ÛÛ’Û” عالم اور اس پر ابھرتی Ûوئی تمام صورتیں دراصل اس Ú©ÛŒ ذات کا ظÛور Ûیں۔ ممکنات اس Ú©Û’ اسماء اور مخلوقات اسی ØµÙØ§Øª Ú©Û’ Ù…Ø¸ÛØ± Ûیں۔ ØÙ‚ تعالیٰ کا اپنی مخلوق میں ظÛور خاص انداز میں موجود ÛÛ’Û” ØÙ‚ تعالیٰ Ú©Ùˆ اپنے Ù…Ø¸Ø§ÛØ± سے ÙˆÛ Ù†Ø³Ø¨Øª ÛÛ’ جو Ø±ÙˆØ Ú©Ùˆ جسم سے۔
نبیوں Ú©ÛŒ تخلیق عام آدمی Ú©ÛŒ تخلیق سے Ø§ÙØ¶Ù„ ÛÛ’ اس لئے نبی Ú©ÛŒ ذات میں رب اپنی ØµÙØ§Øª Ú©ÛŒ تکمیل کرتا ÛÛ’ اس Ø·Ø±Ø Ù†Ø¨ÛŒ Ú©ÛŒ ذات میں اس Ú©ÛŒ ذات Ùˆ ØµÙØ§Øª کا ظÛور Ûوتا ÛÛ’Û” ÛŒÛÛŒ ÙˆØ¬Û ÛÛ’ Ú©Û Ø®ÙˆØ§Ø¬Û Ù…ØÙ…د یار رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ù†Û’ رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ ذات میں رب Ú©ÛŒ ذات Ùˆ ØµÙØ§Øª Ú©Ùˆ اور اسی وسیلے سے رب Ú©Ùˆ Ù…ØØ³ÙˆØ³ کیا۔
Ù„Ûٰذا Ú©Û ÚˆØ§Ù„Ø§:Û”
Image
گر Ù…ØÙ…د Ù†Û’ Ù…ØÙ…د Ú©Ùˆ خدا مان لیا
پھر تو سمجھو Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† ÛÛ’ دغاباز Ù†Ûیں
Image
اور
Image
خدا Ú©ÙˆÚº ڈٹھوسے Ù…ØÙ…د دے اولے
Ù…ØÙ…د Ú©ÙˆÚº ÚˆÛØ¯ÛŒÚº ڈکھیندیں گزر گئی
Ø§ØØ¯ نال اØÙ…د ملیندیں گزر گئی
Image
رسول پاک صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ Ù…ØØ¨Øª ÛÛŒ دراصل آپ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ú©Û’ وجو دکے ذرے ذرے میں بس گئی تھی اور اس Ø·Ø±Ø Ø§Ù“Ù¾ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø³Ø±Ø§Ù¾Ø§Ø¡ عشق رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… بن گئے تھے۔
ÙØ±Ù…ایا:Û”
Image
خدا آکھاں تاں جگ ڈر دے
جدا آکھاں تاں دل مر دے
ØµÙØ§ آکھاں تاں ØÙ‚ تر دے
کریساں لک لکا کے تیئس
Image
اور عشق رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Ùˆ ÛÛŒ Ù…ÙˆØØ¯ Ú©ÛŒ شان قرار دیا اور ÙØ±Ù…ایا:Û”
Image
Ø´ÛÛ ØªÙˆØÛŒØ¯ Ù†Û’ کیا شان بخشی ÛÛ’ Ù…ÙˆØØ¯ Ú©Ùˆ
خدا Ú©Ùˆ جاننے والا خدا معلوم Ûوتا ÛÛ’
Image
ÛŒÛÛŒ ÙˆØØ¯Øª الوجود اور عشق رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ø®ÙˆØ§Ø¬Û Ù…ØØ¯ یار ÙØ±ÛŒØ¯ÛŒ رØÙ…ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ Ú©Ø§ مکمل Ø§ØØ§Ø·Û کر گئے ÙˆÛ Ø¹Ù„Ù… سے گزرگئے۔ وجدان سے گزرے اور آخر کار مقام ØÛŒØ±Øª تک Ù¾ÛÙ†Ú†Û’ اور Ú©Û ÚˆØ§Ù„Ø§:Û”
Image
Ù†Û Ù…ØÙ…د ÛÙˆÚº Ù†Û Ø§ØÙ…د Ù†Û ÛÙˆÚº ÙˆØ§ØØ¯ Ù†Û Ø§ØØ¯
مجھ Ú©Ùˆ سوچے تو Ùقط ØÛŒØ±Øª ØÛŒØ±Ø§Úº سوچے
Image
لیکن مقام ØÛŒØ±Øª Ú©Û’ باوجود بھی
Image
کنار یار سے نکلا Ù†Ûیں Ù…ØÙ…د یار
Ø¬ÛØ§Úº Ø±ÛØ§ ÙˆÛ Ù…ØÙ…د سے ÛÙ… کنار Ø±ÛØ§